Finans
Moderator
Bahar aylarının gelmesiyle düğün sezonu da başladı. Beyaz eşyadan mobilyaya, mutfak ürünlerinden düğün mekanlarına kadar pek çok alanda ticaret hareketlendi. Düğün salonlarında ise nisan, mayıs ve haziran aylarında doluluk oranları yüzde 70-80 civarında.
2024 yılında evlenmenin maliyeti daha da arttı. Modoko Başkanı Koray Çalışkan, düğün sezonunun açılmasıyla hareketliliğin başladığını, bu dönem için mağazaların ürünlerini gözden geçirip yenilediğini, bu haftadan itibaren satışların hızlanmasını beklediklerini söyledi. Maliyetlerdeki artışın satış fiyatlarına henüz yansımadığını dile getiren Çalışkan, "Mobilyacılar sektörün canlı kalabilmesi için ki 2023 yılında iç pazarda yüzde 20'lik daralma meydana gelmişti, fiyat artışına gitmediler." dedi. Çalışkan, ev kuracak çiftlerin yapacakları mobilya harcamalarına ilişkin, "Bu aslında evin metrekaresinden seçeceğiniz mobilyanın tarzına göre değişkenlik gösteren bir durum ama bir ev için ihtiyaç duyulan tüm ana kalem mobilyaları (oturma, yemek odası takımı, yatak) baz alırsak minimum 100 bin liradan başlayan harcamalar milyon liralara kadar çıkabiliyor." diye konuştu. Bu yıl mobilyada trendlerin açık lake, açık renk kaplamalar ve natürel meşe olduğunu ifade eden Çalışkan, renk olarak da pudra pembesi, lavanta ve bejlerin ön plana çıktığını söyledi. "ÇEYİZ KÜLTÜRÜ" Züccaciyeciler Derneği Başkanı Mesut Öksüz de ülkenin çeyiz kültürüne işaret ederek, düğün yapacakların çok uzun süre önce çeyiz hazırlığına başladığını dile getirdi. Türkiye'de düğünlerin genellikle yaz aylarında yapıldığını, düğün alışverişlerinin de bahar aylarında başladığını dile getiren Öksüz, "Şu an tam düğün sezonunun içindeyiz. Bayramdan önce biraz hareketlenme başladı ancak asıl etkiyi bu haftadan itibaren bekliyoruz." ifadesini kullandı. Öksüz, züccaciyede fiyat artışının yüzde 10 civarında olduğunu belirterek, "Bugün düğün öncesi bir züccaciye alışverişi için minimum 35 bin lirayı gözden çıkarmak gerekiyor." dedi. Züccaciyede tencere, bıçak seti, elektrikli küçük ev aletleri, kupa ve cam ürünlere ilginin yoğun olduğunu söyleyen Öksüz, şöyle konuştu: "Düğün alışverişlerinde de eskiye oranla internetten alımlar artarken çiftler tek bir noktadan alışveriş yapmayı daha çok istiyor. Bu yüzden düğün paketlerine ağırlık vermeye başlayan markalarımız, artık tek bir ürün grubundan ziyade elektrikli küçük ev aletlerinden tencereye kadar bir evin ihtiyacı olacak her şeyi tüketicilerin beğenisine sunuyor. Geçen yıl başlayan airfryer akımı bu sene de devam ediyor. Bunun dışında kahve makinelerine yoğun bir ilgi var. Islak ve kuru temizleme özelliğine sahip son donanım elektrikli süpürgelere ilgiden de bahsedebiliriz. Yeni nesil tencereler, çeşit çeşit kahve fincanları ve sunum setleri de oldukça trend."